fredag 7 augusti 2009

Första is-träningen...........








Mitt i högsommarvärmen begav vi oss igår till Skellefte AIK:s första is-träning. Något underlig känsla att sitta i arenan, med nästan 30 grader utomhus!
Ett besök på första träningen har blivit något av en tradition för hockey-tokiga Skellefteå.
Närmare 5000 åskådare var på plats igår!!! Snacka om nördar! Otrolig stämning!
Mitt hockeyintresse har följt mig genom livet - inte missat många matcher sedan början av 70-talet!
Och snart drar säsongen igång igen!! HEJA SKELLEFTEÅ AIK!
(Beklagar bildkvaliten - taget med mobiltelefonen)







9 kommentarer:

  1. S.K.E.L.L.E.F.T.E.Å - let's go!Vad kul, vilken stämning det måste vara. Det var förresten min ingifte farbror som stod i mål när de tog SM-guld 1978. Så nu har jag skrutit över det ännu en gång :D

    SvaraRadera
  2. OJ OJ Sara, va kul! - Händelsen 78 var STORT - folk lever på detta än idag - även jag, som hade flera av mina forna klasskamrater i laget:-))!!
    Och vem är den ingifte farbrorn - Mats eller Roger?!
    Förresten - har haft Hanna här på morgonen - hon hjälpte mig att få ut bilderna ur telefon-f-n!!!(Hade hakat upp sig på nåt vis?!?!)Jag säger det igen............"Jag och teknikens under:-))!!"

    SvaraRadera
  3. Nä men hallå! Tacka vet jag Brynäs! Jag väntar på att dönickarna i Björklöven ska lyckas ta sig tillbaka till Elitserien så att jag kan få se lite spännande hockey. Jag har också ett hockeyintresse från 70-talet. Min storebror var målvakt i Brynäs på den tiden. Visserligen inte förstemålvakt, men ändå! Ja, och så har jag vuxit upp i stadsdelen Brynäs. Spelade själv fotboll i Brynäsligan när jag var liten. Sedan gick jag över till handboll. Oj då, nu blev det visst lite av min livshistoria! :-)

    Det är ju faktiskt inte så långt att åka till Skellefte så jag kanske kommer upp när Brynäs spelar. Jag har tänkt det många gånger, men det blir aldrig av.

    SvaraRadera
  4. Ojojoj - nu är vi inne på ett "känsligt ämne":-))!!
    Det är nog med att ha sålt valpar som blivit både Björklövare och Modoiter........
    Susanne - det skulle vara kul om du kom upp i tröjan och satt på den ena av våra sittplatser(vi har årskort) - gissar att du skulle få det "hett om öronen":-))!!!
    Men underhållning skulle det klart bli:-))!! Hur kul som helst!

    SvaraRadera
  5. Det finns säkert ställen där de som var på träningen kan spärras in!!!!!! FANATIKER!!

    Henrik

    SvaraRadera
  6. Fast 5000????..............Möjligen Sibirien då:-?!?!

    SvaraRadera
  7. Jag kommer när det är match! Lita på det! Men om jag har tröjan på mig vågar jag inte lova! :-)

    Helt otroligt att det var 5000 personer på första isträningen!!!

    SvaraRadera
  8. Lördag den 14 nov kommer Brynäs på besök..........

    SvaraRadera
  9. Snacka om att man har hockeyabstinens...btw Fy va varmt det var i Skellefteå södra i dag.Tur man har AC!!

    SvaraRadera