lördag 30 januari 2010

Avdelningen "onödiga prylar"?!!

Innehar en del "onödiga prylar" som jag för jämnan skänker en "tacksamhetens tanke", för att de finns. Har fått samtliga i present. Först har jag roat tittat på dem och tänkt "jaha, en sån kan man ju också ha"?! - men senare har det visat sig att man konstaterat "hur kan man leva utan en sån"?!! Här kommer en presentation av ett par saker:
Pincett med lyse: Hur bra som helst! Man får hök-ögon med den! Drivs med ett klockbatteri - har lång livslängd - min är drygt två år, använder den ofta och har inte behövt byta batteri ännu. Rekommenderas!Ägg-pickare: Ett litet stick i äggens trubbiga ände, innan man börjar koka dem och man har garanterat HELA ägg, utan att ngt spricker! Rekommenderas!
Dessa "majskolvshållare" är däremot ngt som jag INTE funnit charmen med! De har bara legat i kökslådan och skräpat - någon som är expert på såna???!!!

Har ni där ute några grejor att "kontra med" - behöver säkert fler "onödiga prylar", som gör vardagen lättare! Tips emottages tacksamt!
Förresten: TACK Ida och Lena, som gett mig mina ovärdeliga presenter!


5 kommentarer:

  1. Pincett med lyse har vi också... kan verkligen rekommenderas, helt suverän!

    SvaraRadera
  2. Jag ska geanst ta mig en funderare över om jag har några onödliga prylar som är oumbärliga. Återkommer senare! Är det Figo som är Blue Tiger?

    SvaraRadera
  3. Ja, eller genast då! Och så rätt länk!

    SvaraRadera
  4. Ja det är Figo!
    Inger

    SvaraRadera
  5. Ja du Inger, här hemma finns inga onödiga prylar! :D

    SvaraRadera