torsdag 2 juli 2009

Lite nostalgi


Jag har nu min första semestervecka, utav 6.
Den går bl a åt till att röja lite här hemma.
Blev plötsligt så nostalgisk, då jag hittade denna kokard...........det absolut första certet(såna "nymodigheter" som cert-rosetter fanns inte då) och även BIM, som min första hund erövrade.
Hunden(afghantik) hette El Khyrias Raphaelah(Int Ch El Khyrias Dancing Devil x El Khyrias Eschadja), sedermera Nord U Ch.
Detta hände på SvVk:s utställning i Älvsbyn, juli-1977 - för exakt 32 år sedan alltså! Domare var Hans Lethinen, Finland.
Oj, vad tiden går fort - minns det som igår!!!

2 kommentarer:

  1. Hejsan ! Ååh jag minns din Raphaelah ... har drömt och tittat på henne många gånger i alla mina gamla Afghantidningar från 70-talet ! Jag har också haft Afghaner - Daphne El Kandahar, Radscha von Katwiga och nu sist Seneca`s Hera som blev en ängel förra sommaren 13 ½ år ... Nu förtiden bor det Italienska Vinthundar och Sloughis hos mig, men en del av mitt hjärta kommer alltid tillhöra Afghanerna ...
    Vänliga Hälsningar Anna Blum

    SvaraRadera
  2. Kul att du hittade hit Anna!
    Och att du minns mina gamla hundar!!!
    Trevligt att höra om dina hundar också. Kullen där Hera kom ifrån följde jag extra noga, då min vännina ju hade en kullsyster(Hermione
    Ha de gott!

    SvaraRadera