söndag 4 oktober 2009

Hundar på "hal is"!

Igår var vi och ställde ut på SKK Int Sundsvall.
Har varit med om allsköns underlag genom åren, men detta tog nog hem "priset" - blankpolerat cementgolv!! Det visade sig att det hade varit en dansfestival dagarna innan, så golvet var preparerat för detta ändamål.
Golvet blev förstås "dagens samtalsämne" och många kunde tyvärr inte göra sig gällande på underlaget. Det var problem både med att STÅ och GÅ - så även för vår Gunnar.
Kändes oerhört tråkigt att ha rest 100 mil(t o r) - ödslat både tid och pengar, för att mötas av detta!
Han fick en jättefin kritik som slutade med orden" önskar att han kunde BJUDA TILL lite mer i sina rörelser" - tyvärr är det svårt när fötterna inte får fäste!
Det är bara att gratulera de som trots allt fick sina hundar att "gå runt" på ett hyffsat sätt(ingen såg riktigt bra ut!) - och vi gläds över att Shahnadir Orientexpressen "halkade in" på en hedrande femteplats i Bästa tik.
Det positiva för dagen var att vi hann hem lagom till hockeymatchen mellan Skellefteå och Frölunda - en fantastiskt underhållande match med härlig inramning och stämning. "Vi vann" - underbart!


7 kommentarer:

  1. Jisses! Det syns ju ända hit hur glashalt golvet är! Så tråkigt, och vilken "rolig" kritik att få i ett sånt läge. Nåväl, what to do, jag tycker iaf att Gunnar är en tjusbulle (om det kan hjälpa haha) Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Åh, jag missade att ni var där! Jag som hade velat se Gunnar IRL! Jag visade bara min italienare som gick i en annan ring, och jag hann inte titta på whippetarna (hade med våra två yngsta barn också, så jag kunde inte gå omkring så mycket). Ska ni till Boden på lördag? Jag har anmält Saga (Play A While-valpen) och Olivia (italienskan). I så fall ses vi där!

    Hälsningar Ursula

    SvaraRadera
  3. Golvet var lika bedrövligt förra året när vi var där. Aldrig mer tänkte jag då! Lycka till i Boden! Vi kommer inte dit!

    SvaraRadera
  4. Synd att du inte "varnade mig" innan:-))!!
    Pratade med folk som varit där tidigare år - tydligen var det extra halt i år p g a denna danstillställning som varit.....

    SvaraRadera
  5. Fy, vad trist :( kunde ni inte lämnat in nån sorts protest ang golvet? (antar att de flesta var missnöjda!)

    SvaraRadera
  6. Ja, det var en dyr lärpenning med tanke på resa och boende. Det var trevligt att träffas men jag var så nervös att jag inte var så social. Ha ha.
    Vi ses i Boden. Då ska det väl vara bra underlag att springa på iaf.

    SvaraRadera
  7. Va förbannad man blir när det är sådär. Det är ju lite tid, planering och pengar som läggs ner och då är det ju bra om det kan vara shyssta förutsättningar. Rocklunda, ett år så var det lackade träplattor, snorhala och med skarvar överallt vid whippetringen. Det var ju bara ta det varligt...

    SvaraRadera